Dlouhé a zdravé vlasy - nechte je růst

parfums.cz  |  24. 10. 2013  |  Přidat komentář

dlouhe-vlasy

Toužíte mít dlouhé vlasy, ale zdá se vám téměř nemožné je získat? Po čase se začnou třepit, padat a slábnout? Mít dlouhé a zároveň zdravé vlasy není tak obtížné, jak se může zdát. Dodržováním pravidel, které se dočtete v tomto článku, docílíte toho, aby vám dlouhé a zdravé vlasy narostly co nejrychleji.

Správná péče začíná šetrným mytím vlasů

Časté mytí vlasy zbytečně zatěžuje a vysušuje. Výměšek mazových žláz - kožní maz, činí pokožku hebkou a chrání ji a také vlasy před vysycháním a lámáním. Protože však nemyté vlasy nejsou společensky vhodné, zkuste někdy místo klasického mytí použít suchý šampon, který odstraní nežádoucí zápach, nečistoty i přebytečný maz. Nanáší se jako sprej a vyčeše.

Doporučujeme například: suchý šampon Tigi. Vlasy nejdříve opatrně rozčešte, abyste minimalizovali riziko jejich zacuchání.

Klasickým mytím vlasů šamponem můžeme napáchat větší škodu, než si myslíme, Vlasy nikdy nevrstvěte na hlavě a nedrhněte je. Naneste šampon ke kořínkům, napěňte ho a jemně rozetřete až ke konečkům, nebo nechte šampon po délce vlasů pouze volně stékat. Rovněž se vyvarujte používání horké vody a raději je oplachujte vodou vlažnou.

Každému vyhovuje jiný šampon. Obecně se však dá říci, že pokud máte husté, silně poškozené vlasy s roztřepenými konečky, dobře jim posloužíte šamponem L'Oréal Professionnel Repair. Jsou-li vaše vlasy spíše jemné, slabé, nedorůstají, ale přitom se netřepí a současně jste příznivcem přírodní kosmetiky, vyzkoušejte šampon O'Right Goji Berry. Tento šampon obsahuje 93 % přírodních složek, díky ženšenu posiluje vlasové kořínky. Pokud tuto značku dosud neznáte, můžete si přečíst pozitivní reakce zde v diskuzi. Dobrou variantou je také kosmetika Klorane, Kérastase, Matrix – přírodní řada.

Péče o vlasy po mytí

Po mytí použijte kondicionér nebo masku na vlasy s ohledem na stav vašich vlasů. Kosmetiku stejně jako v případě šamponů střídejte. Dlouhé vlasy, zejména konečky, potřebují hutnější výživu. Pořiďte si proto uhlazující masku na vlasy. Někomu vyhovuje spíše přírodní kosmetika, jiný rád uhladí vlasy právě pomocí silikonů, tak aby se netřepily a dorostly.

Krásné a lesklé vlasy můžete podpořit každotýdenními zábaly. Do svého oblíbeného kondicionéru nebo masky si můžete přidat také čistý, za studena lisovaný olej. Oblíbené jsou tyto oleje: kokosový, arganový, ricinový nebo avokádový.

Jste- li zastánkyní přírodních zábalů například pomocí vaječných žloutků, nezapomeňte po této péči použít výživnou masku.

Zapomeňte na nešetrné vysoušení vlasů ručníkem, které poškozuje vlasovou strukturu. Vlasy raději zabalte do turbanu a poté je nechejte uschnout nejlépe přirozenou cestou. Pokud máte takovou strukturu vlasů, která nedovoluje nechat vlasy přirozeně uschnout, použijte před fénováním kvalitní ochranný sprej, který zabrání lámání. Tyto přípravky najdete v bezoplachové péči. Pokud však můžete, upravujte vlasy tepelně pouze výjimečně. Důležitá je také kvalita použitého fénu nebo žehličky.

Pravidla pro krásné a dlouhé vlasy

Používejte takový kartáč na vlasy, který vaše vlasy nepoláme. Doporučujeme kartáč Tangle Teezer. Pokud jste o něm ještě neslyšeli, je čas to napravit. Recenzi si můžete přečíst například zde.

Pro sepnutí culíku však pro vás máme skvělý tip v podobě geniální plastové gumičky InvisiBobble Traceless Hair Ring, která nezpůsobuje neestetické otlaky ve vlasech a zajišťuje pevné držení culíku bez přílišného sevření. Vlasy se navíc do gumičky nezachytávají, a tudíž se netrhají. Na noc si nezapomeňte vlasy raději zamotat do copu, díky čemuž můžete opět významně snížit jejich riziko polámání a mechanickému poničení.

Dlouhé vlasy potřebují výživu a péči nejen zvenčí, ale také zevnitř. Pro zdraví, pevnost a oslnivý lesk vašich vlasů je proto potřeba zařadit do jídelníčku vitamíny jako je C, B, A, E, ale také křemík, vápník, zinek nebo hořčík. Tyto důležité vitamíny a minerály naleznete v luštěninách, mrkvi, brokolici, melounu nebo banánech. Ananas pak obsahuje biotin v tělu nejpřirozenější formě. Velice důležité je také zvýšit příjem proteinů, zdravých tuků a dodržovat správný pitný režim.

Zelené potraviny jako špenát, rukola, máta dodají nejen vlasům ale i pokožce těla lesk. Do jídelníčku zařaďte i ostatní listovou zeleninu a saláty. Je prokázáno, že díky jejich konzumaci získává větší pevnost nejen pokožka hlavy, ale také vlasová cibulka. Do jídel přidávejte také kokosový olej, jezte oříšky. Všechny tyto přírodní tuky dodají vlasům hydrataci.

Nemáte-li čas, nebo jednoduše chcete mít všechny potřebné vitamíny v jedné pilulce, doporučuje používat potravinové doplňky. Vyzkoušejte skvělé potravinové doplňky stravy pro růst vlasů od firem Innéov, Altermed nebo Bioderma, které obsahují všechny výše zmíněně látky.

Závěrem je nutné poznamenat, že pokud chcete mít dlouhé vlasy, měly byste omezit jejich stříhání na nutné minimum těch nejpoškozenějších konců. Namísto klasické chemické barvy zvolte přeliv, který překryje odrosty vlasů.

Komentáře

V diskuzi je 0 příspěvků

Okomentujte článek
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:

Podobné příspěvky

BACK TO COOL: Nejlepší noční přípravky pro hloubkovou regeneraci vlasů

BACK TO COOL: Nejlepší noční přípravky pro hloubkovou regeneraci vlasů

Podzim je jako stvořený pro relaxaci a kvalitní péči o svůj zevnějšek. Nezapomínejte ani na vaše vlasy! V horkém létě vlasy trpěly působením ...

Celý příspěvek

Letní TEST: Nejlepší šampon pro váš typ vlasů?

Letní TEST: Nejlepší šampon pro váš typ vlasů?

Používáte už léta stejný šampon na vlasy? Léto je ten nejlepší čas na změnu a zkoušení nových věcí. Udělejte si náš krátký test a zjistěte, jaký máte ...

Celý příspěvek