1 Zdravé snídaně, které nastartují váš den. A vy si pochutnáte!

Katka  |  21. 8. 2016  |  Přidat komentář

zdravé snídaně

Patříte mezi ty, kteří si ráno požitkářsky vychutnávají křupavý croissant nebo jen ve spěchu vypijete kávu a už myslíte na povinnosti? Snídani byste určitě neměli vynechávat, protože je nejdůležitějším jídlem celého dne!

Jak má správná snídaně vypadat?

Musí být bohatá na komplexní sacharidy, kvalitní bílkoviny, vlákninu, nenasycené mastné kyseliny, vitamíny a minerály. Zároveň by měla tvořit 20-25 % celkového denního energetického příjmu. Proč? Protože náš organismus spotřebovává ve spánku energii, kterou je potřeba ráno doplnit vyváženou snídaní.

Co se může stát, když nesnídáte?

Pokud nesnídáte, můžete si postupně zadělávat na obezitu, cukrovku i choroby trávicí a kardiovaskulární soustavy. Ani to, co snídáte, byste rozhodně neměli podceňovat. Po jednoduchých sacharidech z koblih či přeslazených snídaňových cereálií budete po chvíli unavení a nesoustředění. Naopak jednou z plnohodnotných a chutných variant zdravé snídaně jsou kaše.

Připravte si ovesnou kaši!

Ovesné kaše jsou hitem poslední doby. Jejich příprava nezabere příliš času a hlavně existuje neuvěřitelné množství způsobů, jak toto jídlo ozvláštnit a udělat pokaždé jinak. Venku právě dozrávají borůvky, rybíz, meruňky, broskve, maliny či ostružiny. Využijte je k dochucení „vaší ovesné snídaně“! Kaši můžete dosladit kokosovým, agávovým nebo javorovým sirupem. Ke zdobení a zvýšení nutriční hodnoty se výborně hodí oříšky a semínka.

Zdravá snídaně za pár minut

Nechce se vám po ránu nic vařit nebo snídáte až v práci? Snídaňové směsi ISWARI jsou ideálním řešením, pokud si chcete dopřát zdravou snídani a zároveň nehodláte ztratit ani 5 minut přípravami. Základem sypkých směsí je pohanková krupice a bezlepkový naklíčený oves. Ty jsou doplněny o vyladěné a originální kombinace superpotravin. Snídaňové kaše pohladí váš žaludek a dodají vám energii na několik hodin.

ovesné kaše

 

Instantní ovesné kaše, které jsou běžně k dostání v supermarketech, často obsahují přemíru bílého cukru. Výjimkou nejsou ani částečně ztužené tuky, barviva nebo aromata. Nic z toho v kaších Iswari nenajdete. Naopak mají nízký glykemický index, neobsahují lepek a jsou v bio a raw kvalitě. Ať už si vyberete exotickou příchuť mango a baobab, nebo kakaovou kaši ozvláštněnou lucumou, jistě si pochutnáte.

Ořechová másla bez výčitek svědomí

Taky jste propadli podmanivé chuti oříškových másel? Výborná jsou samotná, namazaná na pečivu i k pozvednutí chutě každé kaše. Domácí arašídové máslo snadno připravíte z arašídů, které krátce na sucho opražíte a následně rozmixujete do hladka. Podle chuti pak jen přidáte špetku soli, cukru a neodolatelná dobrota je na světě.

ořechová másla

 

Chcete si pochutnat na vynikajících oříškových máslech, ale nechce se vám je připravovat? V různých příchutích a bio kvalitě je nabízí značka Bio Today. Neobsahují přidaný cukr, ztužené tuky ani konzervanty. Naopak jsou bohatým zdroj nenasycených mastných kyselin, přírodních vitamínů a minerálů. Teď už se stačí jen rozhodnout, zda nejdřív vyzkoušíte máslo z kešu, mandlí nebo např. lískových oříšků.

Dejte si skleničku! Smoothie vás nakopne energií

Na zahrádkách, trzích i pultech obchodů je nyní k dispozici spousta sezónního ovoce. Byla by škoda si na něm nepochutnat a zároveň nezkusit něco nového! Smoothie vás rychle zasytí a dodá dlouhodobou energii. Pro přípravu těchto výživných a chutných mixovaných nápojů můžete použít ovoce, ale i zeleninu, proteiny, kakaové boby, semínka či oříšky. Fantazii se meze nekladou!

smoothie

 

Můj tip na osvěžující ranní smoothie: smíchejte 2 lžíce chia semínek, ½ lžičky spirulina prášku, 1 banán, 1 jablko nebo hrušku, 1 lžičku moruší a 100 ml vody. Všechny ingredience rozmixujte v mixeru a pak už si jen vychutnejte lahodný nápoj.

Dezert na snídani? Ano - chia puding

Ke snídani si můžete bez výčitek dopřát i dezert z chia semínek! Chia semínka vám dodají Omega-3, Omega-6 mastné kyseliny, řadu vitamínů a minerálů. Ve spojení s matcha tea budete mít spoustu energie a odhodlání do nového dne. Na ranní životabudič budete potřebovat 1 lžičku matcha tea, 2 lžíce chia semínek, 130 ml kravského nebo rostlinného mléka a 1 lžičku javorového sirupu. Všechny ingredience smíchejte v misce nebo uzavíratelné nádobě a nechejte přes noc v lednici. S chutí zeleného čaje se skvěle snoubí maliny a jahody, kterými můžete puding ozdobit.

chia semínka

 

Kakaová varianta pudinku vás doslova pohladí po duši. Smíchejte 2 lžičky kakaa, 2 lžíce chia semínek, 130 ml kravského nebo rostlinného mléka a 1 lžičku agáve sirupu. Směs nechejte přes noc odležet v lednici. Ráno si puding můžete ozdobit plody goji a morušemi. Milovníci čokolády můžou pudink doladit kousky  a plátky čerstvého ovoce.

Snídaně už nemusí znamenat jen chleba s máslem. Existuje spousta receptů na jednoduchá jídla, která vám od rána zpříjemní den. Báječně si pochutnat a zároveň podpořit své zdraví je tak jednoduché! Dobrou chuť :-)

Tento článek pro vás napsala Katka Sátorová - produktová specialistka sekce Zdraví

A jak snídáte vy? Podělte se s námi o své tipy v komentářích pod článkem.

Související produkty

Komentáře

V diskuzi je 1 příspěvků

Komentáře k příspěvku:
Luky  |  26. 4. 2018 16:03:51
Pridavam podrobny clanek o zdravotnich benefitech lucumy - bohuzel ji cerstvou nelze v Cechach sehnat. Takze zustava pouze susena praskova forma, ale nevadi. V ramci pestre stravy ma sve misto.. Podrobne tady https://www.slimming.cz/lucuma/
odpovědět
Okomentujte článek
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zpracování a zobrazení komentáře společností Notino s.r.o. , Londýnské náměstí 881/6, Brno, PSČ 639 00, IČO 27609057 . Údaje mohu být předány a zpracovány sesterskými společnostmi a dalšími zpracovateli. Máte právo svůj souhlas kdykoliv odvolat, požadovat od správce přístup k osobním údajům, jejich opravu, výmaz, přenositelnost, popřípadě omezení zpracování. Více informací v zásadách zpracování osobních údajů.
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:

Podobné příspěvky

Miniseriál o akné II – Jak se zbavit akné?

Miniseriál o akné II – Jak se zbavit akné?

Upřímně, pokud čekáte zázračný návod na to, jak se zbavit akné přes noc… určitě vás tenhle článek zklame. Léčba akné je běh na dlouhou trať. Zlepšení ...

Celý příspěvek

Testujeme: Sluneční péče La Roche-Posay Anthelios

Testujeme: Sluneční péče La Roche-Posay Anthelios

Léto je v plném proudu a spousta z nás vyráží na dovolenou za sluníčkem. Chystáte se také? Tak se hlavně nespalte! Používejte kvalitní sluneční péči ...

Celý příspěvek