Gucci: luxus s italským sebevědomím

Jana P  |  19. 3. 2018  |  Přidat komentář

Gucci

Značka Gucci je jedna z těch, které se staly synonymem luxusu. Za tři roky oslaví už 100 let a je – aspoň podle mého – stále lepší. Je svá, intenzivní a nepřehlédnutelná jako silná osobnost.

Nevím, zda měl Guccio Gucci v plánu založit jeden z módních gigantů 20. a 21. století, ale když v roce 1921 otevřel ve Florencii obchod s koženým zbožím (kufry, jezdeckými doplňky), zabodoval. Stavěl na řemeslném umu, na kvalitě. A protože se jeho nejstarší syn Aldo ukázal jako vynikající obchodník, o 17 let později už byla značka Gucci i v Římě. Aldo tušil, že právě tam najdou bohaté zákazníky, kteří budou ochotní platit za kvalitu. Nemýlil se, přesto to bylo těžké. Začínala válka, nebyly peníze, ani z čeho šít. Ale podnik to ustál.

Záře filmových hvězd

Po válce všechno nabralo spád. V roce 1947 přišel Guccio s ikonickou kabelkou s bambusovým madlem (dodnes se vyrábí jako Gucci Bamboo). Značka uvedla své zlaté logo a ukázala světu luxusní mokasíny. V roce 1951 Gucci otevřel obchody v Miláně a New Yorku, ale zakladatel téhož roku zemřel. Podnik převzali čtyři synové a postupně se jim povedlo vybudovat značku celebrit. A nejen těch. Kouzlu kabelek podlehla i Jackie Kennedy (kabelka nazývaná podle ní „Jackie O“ se v roce 2009 se vrátila jako „New Jackie“), a Aldo jako jeden z prvních nechal cíleně slavné, aby se stávali tvářemi značky.

Gucci

Vzestup i pád

Šilo se luxusní oblečení, ale v roce 1970 představil Gucci i první konfekci. Vyráběly se šperky, sluneční brýle, Aldo spolupracoval s automobilkou AMC a v roce 1975 přivedl na svět první parfém. Všechno jelo, jenže… přišla 80. léta. A ta si na luxus nepotrpěla. Co bylo nedávno trendy, bylo najednou sterilní – vládly neonové barvy, umělotiny, kýč. Navíc, rodina Gucci už zdaleka nedržela při sobě, ve vedení byli vnuci zakladatele, a než začala 90. léta, převzali značku noví investoři.

Tvář pro 21. století

Ti do čela usadili Toma Forda, který se s úctou vůči původnímu odkazu pustil do práce a značku zachránil. Nepřekazila mu to ani vražda Mauricia Gucciho v roce 1995. Punc luxusu, který Gucci symbolizoval, se zase nosil. Ford pak odešel budovat vlastní značku a v čele se objevila Frida Giannini, která Gucciho luxus přivedla v roce 2008 i do Prahy a pod jejíž taktovkou vznikly takové unikáty, jako Gucciho bicykl! Před třemi lety ji vystřídal Alessandro Michele a od té doby se Gucci vymezuje coby moderní značka současnosti. Je spojená s takovými jmény, jako je jako Stella McCartney. Přispívá na charitu a vloni odmítla uvádět na molo příliš štíhlé modelky. Řada věcí se u Gucciho mění, ale luxus zůstává. Dopřejte si jej i vy. Stačí parfém či rtěnka – a hned pochopíte, proč je TOP…

 

Všechny produkty Gucci na Notinu najdete zde.

Související produkty

Komentáře

V diskuzi je 0 příspěvků

Okomentujte článek
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:

Podobné příspěvky

Kdo je Hugo a proč je Boss

Kdo je Hugo a proč je Boss

Původní továrna na uniformy, kterou založil po první světové válce Hugo Boss se začala formovat do módní značky v pravém slova smyslu až po roce ...

Celý příspěvek

Darujte stylově a chytře – darujte set!

Darujte stylově a chytře – darujte set!

Víte, proč je lepší pořídit si parfémovou sadu než jen samostatnou vůni? Máme pro vás tři hlavní důvody, které dokazují že výběr dárkové kazety je ...

Celý příspěvek