Nejočekávanější novinka letošního roku – první „free gender“ vůně CK2

Martina  |  27. 4. 2016  |  Přidat komentář

toaletní voda CK2

Co vás napadne jako první, když se řekne „unisex“ parfém? Mě rozhodně CK One. CK One je unisex vůně, která byla uvedena na trh v roce 1994 a rozpoutala doslova unisexovou revoluci. Od té doby se unisex vůně začaly objevovat stále častěji, ale CK One pořád zůstává nejznámějším unisex parfémem všech dob.

Dokonalá kombinace svěží citrusové vůně a dřevitého základu, která se hodí opravdu pro každého bez rozdílu pohlaví i věku, ale zároveň na každém voní jinak. To je CK One.

O více než 20 let později po uvedení této vůně přichází Calvin Klein s novinkou, která ještě více maže hranice mezi dámským a pánským světem. Název tohoto parfému se doslova nabízí – CK2. A symbolika čísla dvě se neobjevuje jen v samotném názvu.

  • Je to druhá unisex vůně značky Calvin Klein.
  • Byla uvedena na trh 2. 2. 2016 v síti obchodních domů Macy´s.
  • Oslavuje rozmanitost spojení mezi dvěma lidmi s tím, že ne každý vztah dvou lidí můžeme oštítkovat.
  • Spojuje dva zcela protichůdné typy vůní – citrusově svěží a teplý dřevitý tón.

Jednička pro generaci X, dvojka pro Y

Pokud vůně CK One byla stvořena pro generaci X, pro niž se stala legendární, parfém CK2 je jasně určený pro generaci Y. Tomu odpovídá marketingová komunikace této vůně, její flakon i vůně samotná. A věřím, že i z CK2 se stane legenda. Ale pro publikum generace Y.

Víte, co je to vlastně ta generace Y? Nejste to třeba právě vy? Do generace Y patří ti, kdo se narodili po roce 1995. Je pro ně typické, že se semkli k sobě navzájem a nevěří ani kariéře, ani vzdělání, ani státu. Stejně jako X budovala svět bez rasismu, přináší Y svět bez sexismu. Neřeší kariéru, chtějí si užívat, bavit se a pracovat z domova. Zavedli termíny jako urban tribe (typ semknuté městské komunity) nebo downshifting (odmítnutí časově náročných zaměstnání). Co nejdůležitější? Zážitky. Sbírají je a naplno si užívají života.

To vše se odráží v kampani na parfém CK2, jíž dominuje video, které se podle mě hodně povedlo. Režíroval ho Ryan McGinley, známý newyorský fotograf, který fotil pro New York Times Magazine, pro Diora, Hermès, Stellu McCartney, Marca Jacobse, The Gap a samozřejmě i pro Calvina Kleina. Tentokrát ho pustili k videu a povedlo se mu natočit energií nabitou reklamu, která vypráví čtyři různé příběhy čtyř různých partnerských dvojit. Žádné štítky, žádné škatulky, žádná zažitá pravidla. Přesně podle koncepce CK2.

A jak CK2 voní?

I v samotné vůni parfému CK2 se objevuje symbolika čísla 2. Je totiž založena na spojení dvou protikladů: kořeněné ostré svěžesti a teplých dřevitých tónů. Rozhodně se nejedná o typickou vůni, kterou cítíte na každém rohu. Je to vůně lehce extravagantní, ale o to více osobitá a vytříbená. Mně osobně nevoněla hned na první přičichnutí. Je potřeba si k ní najít cestu. Ale po více vyzkoušeních už mi bylo jasné, že na té vůni opravdu něco je a od té doby mi přijde úžasná. Od počátku až do konce je krásně jemná a vyvážená.

Hned po aplikaci je hodně svěží, jsou v ní cítit citrusy a wasabi. Inspirace Japonskem už samozřejmě pronikla i do parfémového průmyslu, takže se ostrost wasabi začíná poslední dobou objevovat i ve vůních. Co mě ale překvapilo je to, jak se vůně rozvine. Jsou v ní cítit fialkové listy vůně mokrých oblázků – ta převažuje. Opravdu se vám vybaví vůně vzduchu po dešti, kde jsou cítit mokré kameny nebo dlažební kostky. To vše je podtrženo teplými tóny santalového dřeva, kadidla a vetiveru.

Co je však na vůni nejzajímavější je to, jak na každém voní jinak. Samozřejmě hodně jinak se rozvine na ženě než na muži. U žen někde v dáli jakoby více vytahuje ty „ženské“ složky na pozadí (růže) u mužů zase ostřejší ingredience jako třeba vetiver nebo kadidlo. Je to rozhodně příjemně nositelná vůně, klidně si ji můžete vzít i do kanceláře a nebudete obtěžovat okolí, jak se občas u některých vůní stává.

Úžasný je i flakon ve tvaru pilulky. Má opravdu čistý minimalistický design. Takový, jaký se na unisex parfém sluší. A pomyslnou třešničkou na dortu je to, že po otevření můžete použít víčko parfému jako podstavec. Vypadá to velmi efektně.

ck

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

A co říct na závěr? Pokud chcete vyzkoušet něco nového a nevšedního, je tato vůně rozhodně pro vás. Můžete ji sdílet s kýmkoli, koho máte rádi, a přesto nebudete vonět stejně. Je to opravdu cool a trendy vůně, se kterou si můžete naplno užívat života.

Související produkty

Komentáře

V diskuzi je 0 příspěvků

Okomentujte článek
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zpracování a zobrazení komentáře společností Notino s.r.o. , Londýnské náměstí 881/6, Brno, PSČ 639 00, IČO 27609057 . Údaje mohu být předány a zpracovány sesterskými společnostmi a dalšími zpracovateli. Máte právo svůj souhlas kdykoliv odvolat, požadovat od správce přístup k osobním údajům, jejich opravu, výmaz, přenositelnost, popřípadě omezení zpracování. Více informací v zásadách zpracování osobních údajů.
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:

Podobné příspěvky

TIP NA VÁNOCE: Dárky podle znamení horoskopu

TIP NA VÁNOCE: Dárky podle znamení horoskopu

Vybrat pod stromeček to nejlepší bývá oříšek. Ale nápovědou pro vás mohou být znamení zvěrokruhu. A když na nic takového nevěříte? Berte následující ...

Celý příspěvek

Nejlepší niche parfémy 2018

Nejlepší niche parfémy 2018

Stejně jako má svět módy svou haute cotoure, má i svět vůní své vybrané niche parfémy, které z řad těch běžných vybočují volbou ingrediencí, způsobem ...

Celý příspěvek