Calvin Klein a boom unisex vůní

Bára  |  19. 12. 2017  |  Přidat komentář

vůně

Móda byla vždy jistým komunikačním prostředkem mezi jedincem a společností. Odrážela jeho postavení, roli, osobnost, vyjadřovala jeho náladu i názor. A stejně tak nevyhnutelně, jako designéři v devadesátých letech začali vytvářet módní útočiště pro ty, co se odlišovali od mainstreamu, se unisexové vůně počaly vpisovat do podvědomí stále většího počtu lidí.

Právě tohoto trendu se rychle chytila i značka Calvin Klein, která je známá tím, že se vyhýbá stereotypům a jakýmkoli omezením. Značka CK by se mohla snadno považovat za královnu vůní pouhým množstvím, které produkuje. Má totiž ucelenou řadu snad pro každou osobnost a příležitost.

Jak se ale z CK stal opravdový pojem? Jednoduše – empatií k potřebám milovníků módy a schopností na tyto potřeby rychle reagovat. A tak začala trendy nejen reflektovat, ale brzy i vytvářet. Chopila se šance při vzestupu androgynní módy, posunu genderových rolí v domácnosti a názoru, že vůně by neměla být definována pohlavím.

Parfémy Calvin Klein

Pravdou je, že neexistuje žádný (chemický) vzorec, který by vůně dělil na mužské nebo ženské; ve skutečnosti je celý problém spíše záležitostí kulturně-společenskou než biologicky danou. Po celá léta jsme byli přesvědčováni, že sladké, květinové vůně jsou určeny výhradně ženám a drsné, dřevité a kožené tóny zase mužům. A proto je jedním z hlavních důvodů oblíbenosti parfémů CK jejich schopnost vytvářet různé vůně v reakci s různými osobnostmi. Kůže a chemie těla hrají hlavní roli v tom, jak se vůně prezentuje, proto jeden parfém nemůže vonět na každém člověku stejně. Značka CK z tohoto faktu vyšla a produktové portfolio vůní rozšířila na tolik variací, aby si každý člověk našel to, co bude slušet jeho charakteru.

Calvin Klein vyznává svobodu, moderní přístup, čisté linie a jednoduchý styl. To platí i pro jejich parfémy, které se staly ikonickými nejen pro své nezaměnitelné vonné kompozice, ale i pro dokonalý design flakónů, vyzařující eleganci, sofistikovanost a styl.

Zrození CK One

CK One sice nebyla zcela první unisexová vůně na trhu, ale byla to právě TA vůně, která udělala v devadesátých letech parfém „pro oba“ žhavým trendem. Byla symbolem mladistvosti a svobodomyslnosti. Její jedinečnost spočívá v univerzálnosti a variabilitě vonných esencí. Otevírá se svěže a citrusově, srdce tvoří aroma jasmínu, kosatce, fialky a muškátového oříšku a základem jsou zemitější tóny pižma, cedru, mechu a jantaru. Vůně v jednoduchém, minimalistickém flakonku není vtíravá ani přesládlá či „zženštilá“. Aplikace je také variabilní – s atomizérem či bez.

CK Be a CK All

V roce 1996 navázal Calvin Klein po dvouleté odmlce s orientálně-dřevitou unisex vůní CK Be, která stojí v harmonickém protikladu s CK One. Je smyslnější a výborně se hodí ke všem individualistům a dobrodruhům. Stylový černý flakón ukrývá tóny levandule, bergamotu a máty se srdcem z magnólie, broskve a frézie. Základ je dotvořen živočišnou kombinací pryskyřice, cedru, pižma, vanilky, santalového dřeva a jantaru. CK Be je nevtíravým pohlazením pro okolí a je tak ideální do večerní společnosti.

CK All byla jako třetí v řadě uvedena na trh začátkem roku 2017. Je to vůně šťavňatější a smělejší. Po dvou dekádách nás Calvin Klein opět potěšil vůní, která se otevírá svěžím citrusem, nyní ale s příměsí bergamotu. Hlava přechází do květinového srdce z frézie, rebarbory a lilie a základní tóny udává vetiver, pižmo a jantar. O vůni se mluví jako o příjemné, s universálním využitím. CK trilogii tak završuje výstižným reklamním sloganem: „Be One. Be All. Just Be.“  – Buď jedním. Buď vším. Prostě buď.

Parfémy Calvin Klein

CK2 jako vůně generace Y

Nová generace Y, označovaná jako „Millenials“ se může pyšnit vůní vytvořenou speciálně pro ně, a tou je CK2. Millenials odstartovali druhou unisexovou vlnu podporovanou celebritami jako Cara Delevigne, Zayn Malik či Gigi Hadid. Genderová nevyhraněnost je dnes v kurzu, móda jako by ztratila všechna pravidla. Nekonformita, originalita a svoboda jsou heslem dnešní generace a Calvin Klein opět pohotově reaguje.

millenials

CK2 byla představena v roce 2016 a oslavuje nekonečné možnosti moderního spojení mezi dvěma lidmi a nekonečně mnoho úhlů pohledu. Je to městská, dřevitě-svěží vůně, která v sobě spojuje kontrastní svěžest a jiskřivé akordy, a která následuje rychlé tempo 21. století. Vůni otevírají citrusové a zelené tóny s wasabi. Poté se rozvoní růže s kosatcem a kompozici uzavírá vetiver, kadidlo a santalové dřevo.

Flakon – láhev, coby skleněný válec ze silného skla na čirém podkladu, nabádá, aby vůně byla viděna buď obráceně nebo z profilu. Takže i obal je zde minimalistickou hříčkou určenou k reinterpretaci.

Související produkty

Komentáře

V diskuzi je 0 příspěvků

Okomentujte článek
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zpracování a zobrazení komentáře společností Notino s.r.o. Máte právo svůj souhlas kdykoliv odvolat. Více informací v zásadách zpracování osobních údajů.​
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:

Podobné příspěvky

CK EVERYONE: čistá jedinečnost

CK EVERYONE: čistá jedinečnost

Calvin Klein představuje CK EVERYONE: svou první čistou, rodově nezávislou vůni šetrnou k životnímu prostředí.  Časy se mění a nová generace světu ...

Celý příspěvek

Nejlepší parfémy pro rok 2019

Nejlepší parfémy pro rok 2019

Pokud se jen trochu pohybujete ve světě vůní, víte, že nový rok odstartoval opravdu omamnou sezónu. Ano, i parfémy mají své trendy, a ty letošní vás ...

Celý příspěvek