Gucci: luxus s italským sebevědomím

Jana P  |  19. 3. 2018  |  Přidat komentář

Gucci

Značka Gucci je jedna z těch, které se staly synonymem luxusu. Za tři roky oslaví už 100 let a je – aspoň podle mého – stále lepší. Je svá, intenzivní a nepřehlédnutelná jako silná osobnost.

Nevím, zda měl Guccio Gucci v plánu založit jeden z módních gigantů 20. a 21. století, ale když v roce 1921 otevřel ve Florencii obchod s koženým zbožím (kufry, jezdeckými doplňky), zabodoval. Stavěl na řemeslném umu, na kvalitě. A protože se jeho nejstarší syn Aldo ukázal jako vynikající obchodník, o 17 let později už byla značka Gucci i v Římě. Aldo tušil, že právě tam najdou bohaté zákazníky, kteří budou ochotní platit za kvalitu. Nemýlil se, přesto to bylo těžké. Začínala válka, nebyly peníze, ani z čeho šít. Ale podnik to ustál.

Záře filmových hvězd

Po válce všechno nabralo spád. V roce 1947 přišel Guccio s ikonickou kabelkou s bambusovým madlem (dodnes se vyrábí jako Gucci Bamboo). Značka uvedla své zlaté logo a ukázala světu luxusní mokasíny. V roce 1951 Gucci otevřel obchody v Miláně a New Yorku, ale zakladatel téhož roku zemřel. Podnik převzali čtyři synové a postupně se jim povedlo vybudovat značku celebrit. A nejen těch. Kouzlu kabelek podlehla i Jackie Kennedy (kabelka nazývaná podle ní „Jackie O“ se v roce 2009 se vrátila jako „New Jackie“), a Aldo jako jeden z prvních nechal cíleně slavné, aby se stávali tvářemi značky.

Gucci

Vzestup i pád

Šilo se luxusní oblečení, ale v roce 1970 představil Gucci i první konfekci. Vyráběly se šperky, sluneční brýle, Aldo spolupracoval s automobilkou AMC a v roce 1975 přivedl na svět první parfém. Všechno jelo, jenže… přišla 80. léta. A ta si na luxus nepotrpěla. Co bylo nedávno trendy, bylo najednou sterilní – vládly neonové barvy, umělotiny, kýč. Navíc, rodina Gucci už zdaleka nedržela při sobě, ve vedení byli vnuci zakladatele, a než začala 90. léta, převzali značku noví investoři.

Tvář pro 21. století

Ti do čela usadili Toma Forda, který se s úctou vůči původnímu odkazu pustil do práce a značku zachránil. Nepřekazila mu to ani vražda Mauricia Gucciho v roce 1995. Punc luxusu, který Gucci symbolizoval, se zase nosil. Ford pak odešel budovat vlastní značku a v čele se objevila Frida Giannini, která Gucciho luxus přivedla v roce 2008 i do Prahy a pod jejíž taktovkou vznikly takové unikáty, jako Gucciho bicykl! Před třemi lety ji vystřídal Alessandro Michele a od té doby se Gucci vymezuje coby moderní značka současnosti. Je spojená s takovými jmény, jako je jako Stella McCartney. Přispívá na charitu a vloni odmítla uvádět na molo příliš štíhlé modelky. Řada věcí se u Gucciho mění, ale luxus zůstává. Dopřejte si jej i vy. Stačí parfém či rtěnka – a hned pochopíte, proč je TOP…

 

Všechny produkty Gucci na Notinu najdete zde.

Související produkty

Komentáře

V diskuzi je 0 příspěvků

Okomentujte článek
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zpracování a zobrazení komentáře společností Notino s.r.o. , Londýnské náměstí 881/6, Brno, PSČ 639 00, IČO 27609057 . Údaje mohu být předány a zpracovány sesterskými společnostmi a dalšími zpracovateli. Máte právo svůj souhlas kdykoliv odvolat, požadovat od správce přístup k osobním údajům, jejich opravu, výmaz, přenositelnost, popřípadě omezení zpracování. Více informací v zásadách zpracování osobních údajů.
Jméno: Váš email (nebude zveřejněn):
Komentář:

Podobné příspěvky

Opravdu dobrý samoopalovací krém na obličej? Existuje!

Opravdu dobrý samoopalovací krém na obličej? Existuje!

Byly doby, kdy se šance, že najdete opravdu dobrý samoopalovací krém na obličej, rovnala takřka nule. Ale ty časy jsou dávno pryč. Samoopalovací ...

Celý příspěvek

Kdo je Hugo a proč je Boss

Kdo je Hugo a proč je Boss

Původní továrna na uniformy, kterou založil po první světové válce Hugo Boss se začala formovat do módní značky v pravém slova smyslu až po roce ...

Celý příspěvek